Vi lämnar Linköping tidig morgon och kör söderut med matlåda – äggamackor precis som förr när Ernst jobbade i Jönköping. Det är mycket som är annorlunda nu när Ernst inte jobbar. 

Stående benstyrka och balans. En djup knäböj med armsträck och balans med stående stjärna. Alltid efter egen förmåga! 🙂 

https://www.facebook.com/physiochraft/

Vi var fem stycken på Måndagsstyrkan. Tufft pass idag – iallafall för mig 🙂 

Snyggt bord Lotta! 

Förutom Måndagsstyrka så är det Body Balance på måndagarna. Bra träning!   

Varje måndag får jag ett Måndagsråd på mailen från Mindfulnesscenter. Jättebra idag! 

Vad säger din nacke och dina axlar till dig?

Nacke och axlar är områden där vi ofta lagrar spänningar.
Hur mår din nacke och dina axlar just nu?
Finns där några spänningar, domningar, smärta? 
Börja med att ta ett djupt andetag samtidigt som du drar upp dina axlar så högt du kan.
Håll så en kort stund och känn hur du upplever denna anspänning.
Andas sedan ut samtidigt som du nu pressar dina axlar nedåt så mycket du kan och håller så en kort stund.
Låt nu dina axlar komma i ett normalläge och låt andningen återgå till sin naturliga rytm.
Upplev skillnaden och eftereffekten i dina axlar och nacke.
Känner du någon skillnad? Värme? Pirrande, stickande känsla? Eller något annat?

Allt gott,
Ola med personal på Mindfulnesscenter
Leg. läkare, mindfulnessinstruktör och författare till nya boken 52 vägar till medkänsla, 52 vägar till Mindfulness samt Mindfulness i vardagen.